خبرگزاری راسک: منابع محلی در استان هرات میگویند همزمان با نزدیک شدن مراسم محرم، طالبان حضور جنگجویان خود را در مناطق شیعهنشین این استان بهگونه چشمگیری افزایش دادهاند.
به گفته این منابع، در روزهای اخیر پاسگاهها و ایستهای بازرسی گروه طالبان در جادهها، چهارراهیها و ورودیهای مناطق شیعهنشین هرات افزایش یافته و جنگجویان این گروه بر فعالیتهای مرتبط با آمادگی برای مراسم عزاداری محرم نظارت میکنند.
منابع محلی افزودهاند که باشندگان این مناطق همهساله با نزدیک شدن ماه محرم برای برگزاری مراسم عزاداری و نصب نمادها و پرچمهای مذهبی آمادگی میگیرند، اما پس از بازگشت طالبان به قدرت، محدودیتها بر برگزاری این مراسم هر سال بیشتر شده است.
به گفته این منابع، امسال نیز نیروهای طالبان تلاش دارند از نصب نمادها و پرچمهای مذهبی در سطح شهر جلوگیری کنند.
در همین حال، ویدیوهایی که در شبکههای اجتماعی منتشر شدهاند، افرادی را نشان میدهند که گفته میشود از جنگجویان طالبان هستند و در حال پایین کردن نمادها و پرچمهای مرتبط با مراسم محرم در برخی مناطق هرات دیده میشوند.
منابع محلی: طالبان حضور امنیتی خود را در مناطق شیعهنشین هرات افزایش دادهاند


